Prowadzenie profilu na Facebooku, to w wielu branżach standard bez którego trudno wyobrazić sobie prowadzenie nowoczesnego biznesu. Facebook stanowi świetne narzędzie marketingowe wykorzystywane przez firmy na całym świecie. Z jego pomocą możemy w mgnieniu oka dotrzeć do nawet setek tysięcy osób potencjalnie zainteresowanych ofertą naszej firmy.
Wydaje się, że zasięgi jakie generują kanały Social Media są niemal nieograniczone i bez większego problemu odnajdziemy w nich osoby, które mogłyby stać się klientami dla naszego biznesu. Teoretycznie tak. W praktyce, prowadzenie profilu na Facebooku nie w każdej dziedzinie przyniesie oczekiwane efekty. Pomijając fakt, że obsługa profilu Facebook może być wykonywana niewłaściwie – klienci mogą po prostu szukać nas gdzie indziej. Ot, z przyzwyczajenia.
Zastanówmy się, które profile działają najprężniej? Które są najskuteczniejsze? Można założyć, że te które oferują ciekawe informacje. Wszystko co może zainteresować potencjalnego klienta, a związane jest z prowadzoną przez nas działalnością. Recenzje, opisy, ciekawostki na temat usług i towarów, nowości, oraz oczywiście aktualne promocje. Rozrywka, poradniki, darmowa wiedza? – jak najbardziej tak, tych nigdy za dużo. I to się „sprzedaje” – w pewnym momencie taki profil na Facebooku zaczyna żyć własnym życiem i rozkręcony – nakręca się jeszcze bardziej, szybciej i lepiej.
Strony internetowe na WordPress
przejrzyj naszą ofertę
Czy FanPage zawsze działa?
Jest jednak wiele profili Social Media, które świecą pustkami – ot kilka lików, pierwszych postów które nie przyciągnęły większej rzeszy odbiorców. Można rzec, no tak – ale trzeba promować wpisy, aby budować duże zasięgi i docierać do nowych osób. Wszystko się zgadza – nawet najbardziej niszowy temat da się nakładem pracy i środków na promowane treści rozbujać.
Jeśli Twój profil nie działa jak powinien – zastanów się, czy aby na pewno prowadzisz go w odpowiedni sposób. Czy nie ograniczasz się wyłącznie do umieszczania postów typu „przyjdź teraz i kup – jesteśmy najlepsi” – ludzie przestali zwracać na takie rzeczy uwagę.
Profile na Facebooku, a powtarzalność zakupu
Jest jeszcze jedna rzecz – powtarzalność zakupu. Dużo łatwiej zbudować silny FanPage jeśli Twoi klienci w naturalny sposób wracają do Ciebie po kolejne produkty bądź usługi. Przykłady? Kawiarnia, fryzjer, sklep z ciuchami dla dzieci, salon kosmetyczny, cukiernia.
Takie profile działają prężnie, bo ich klientów interesuje to, co dzieje się wokół firmy. Chcą wiedzieć jakie np. wprowadzasz nowości i co kupują inni. Chcą wiedzieć, bo na pewno jeszcze nie jeden raz odwiedzą siedzibę przedsiębiorstwa i skorzystają z oferty.
Gorzej jeśli klient przychodzi raz, zostawia nawet sporą sumę pieniędzy, a potem na długie lata zapomina o istnieniu firmy. Przykładem może być profil małego lokalnego dewelopera, który prowadzi „niewielkie” inwestycje. Kupujesz dom pod klucz/mieszkanie – interesujesz się kolejnymi etapami budowy bloku – oglądasz i like`ujesz zdjęcia, komentujesz. Bierzesz czynny udział w życiu FanPage`a. Kiedy jednak odbierasz klucze do własnego mieszkania – profil przestaje Cię interesować. Wrzucane treści są pomijane już nie tylko przez Ciebie, ale i dziesiątki innych odbiorców – nie wywołując żadnych reakcji.
To dla algorytmów FB znak – że treści są mało wartościowe. Spadają zasięgi i profil powoli zamiera. Oczywiście w tym przypadku cykl życia jest niejako wydłużony z racji na długość trwania prowadzonej inwestycji. Tym samym w przypadku zaangażowania użytkowników profil będzie przez długi czas przyciągał nowych odbiorców.
Jakby nie patrzeć, są po prostu branże łatwiejsze i trudniejsze do obsługi. Prowadzenie profilu musi być przemyślane i oparte na pewnych założeniach i celach. Bezsensowne wrzutki, ciągła promocja własnych produktów – nie są najlepszą drogą do osiągnięcia sukcesu.
Najpierw relacja, potem transakcja
Dobrze prowadzony Facebookowy FanPage, generuje tysiące wyświetleń i posiada ogromny potencjał sprzedażowy. Pamiętaj jednak, że prowadzenie strony na Facebooku z założenia nie powinno służyć sprzedaży, a zbudowaniu relacji ze swoimi klientami. Silna i mocna wieź z dobrze dobraną grupą docelową sprawi, że nawet nie wspominając o swojej ofercie – klienci i tak będą Cię o nią pytać. Nachalne zachęcanie do zakupów w dłuższej perspektywie zaprowadzi Twoją firmę do miejsca w którym na pewno nie chcesz się znaleźć. Dając klientom coś ekstra, „bezinteresownie”, nie narzucając się, po prostu będąc z boku – budujesz pozytywny wizerunek profesjonalisty. Klienci to inteligentne istoty – potrafią się za to bardzo odwdzięczyć.
fot. pixabay.com CC0 | Geralt – budowanie zasięgu organicznego, to klucz do taniej promocji firmy na Facebooku
Prowadzenie Profili w Social Media w większości przypadków powinno być więc nieodłączną częścią działań marketingowych jakie podejmuje Twoja firma. Facebook jest świetnym uzupełnieniem strony internetowej na którą możesz kierować ruch se swojej tablicy. Analogicznie, dobre pozycjonowanie strony, a więc witryna generująca ruch (również z reklam Adwords) i zintegrowana z Facebookiem – może zapewnić wzrost aktywności również na nim. Warto więc sprawdzić, czy taka symbioza występuje w przypadku Twojego biznesu.
Ile kosztuje prowadzenie profilu Facebook?
Swój profil możesz w prosty sposób prowadzić samodzielnie. Założenie strony jest bardzo łatwe i nie zajmie więcej niż kilka minut. Pierwsze problemy możesz napotkać jednak już po kilku wrzutkach. Twoje posty nie będą zapewne generować zasięgów, jednak nie przejmuj się – systematyczna praca i ciekawy content, to klucz do sukcesu. No, można jeszcze skorzystać z promocji postów za $$$ amerykańskie dolary w przeliczeniu na PLNy .
Jeśli jednak nie masz czasu i ochoty na samodzielne prowadzenie strony fb – możesz zlecić to fachowcom. W internecie bez większego trudu znajdziesz wiele agencji interaktywnych, czy agencji social media wyspecjalizowanych w konkretnych platformach. Cennik? W większości przypadków będzie elastyczny – dostosowywany w zależności od Twoich potrzeb. Cena zależeć będzie od ilości materiałów: treści, grafik, w końcu samych wrzutek i stopnia integracji z odbiorcami. Przewidujesz konkurs? Dolicz, to do swojego budżetu.
Zlecenie prowadzenia Facebooka, to koszt przeważnie od 300 zł do nawet kilku tysięcy złotych liczonych w skali miesiąca. W zależności od zasięgu Twojego biznesu i posiadanego budżetu marketingowego – możesz spodziewać się skalowanych i adekwatnych do wkładu efektów współpracy.
W pixUp proponujemy Ci prowadzenie profili na Facebooku. Jeśli interesuje Cię budowanie zasięgów organicznych i płatnych, zwiększenie aktywności profilu lub jego pełna obsługa – zapraszamy do kontaktu.
[kontakt]
zobacz również:
- Content Marketing
- Dlaczego Twoja strona internetowa nie działa?
- Dlaczego podnoszenie pozycji strony w wyszukiwarce jest ważne?
- Uruchomienie strony internetowej – od czego zacząć?
- Social Media