Najlepsze pozycjonowanie

Najlepsze pozycjonowanie strony internetowej? Co to właściwie oznacza? Czy da się jednoznacznie określić kiedy pozycjonowanie jest dobre, a kiedy złe? Kiedy podjęte działania są najskuteczniejsze i najlepsze?

Odpowiedzi na tak zadane pytania są bardzo złożone. Ciężko bowiem określić jednoznacznie jakie pozycjonowanie jest najlepsze dla Twojej strony internetowej. Dużo zależy bowiem od Twoich celów biznesowych, budżetu jakim dysponujesz i w końcu jakości samej strony internetowej.

Najlepsze pozycjonowanie – jakie jest?

W dużym uproszczeniu – najlepsze pozycjonowanie, to takie które przynosi Twojej firmie korzyści finansowe. Dzięki podjętym działaniom – ściąga z wyszukiwarki Google ruch na stronę www, a ta konwertuje go na klientów. Jeśli więc strona internetowa utrzymuje wysokie pozycje w wynikach organicznych, jest świetnie zoptymalizowana pod kątem UX, a więc w skrócie – nie przeszkadza Twoim klientom w dokonaniu transakcji, albo wysłania zapytania ofertowego – konwersji będzie pewnie całkiem sporo. Sytuacja idealna, prawda? Zatrzymajmy się tu na chwilę i zadajmy pytanie.

Co w przypadku jeśli pozycjonowanie jest wykonywane należycie. Twoja strona zdobyła i utrzymuje wysokie pozycje, ściąga ruch w przyzwoitych ilościach, jednak w jej budowie jest coś, co przeszkadza użytkownikom w skutecznym podjęciu decyzji zakupowych? Tym samym strona internetowa – jest po prostu nieskuteczna. Czy w takim przypadku pozycjonowanie dalej jest najlepsze? Jak je ocenisz?

Najlepsze pozycjonowanie stron lubartow

Nawet najlepsze pozycjonowanie nie przyniesie efektów jeśli coś nie zagra na Twojej stronie internetowej. fot. Semstorm – wykres wzrostu widoczności lokalnej firmy.

UX – Doświadczenia użytkowania strony

UX, a więc z ang. User experience – jest bardzo ważnym czynnikiem w całej układance. Dla przykładu weźmy kolory, rozmiar przycisków, ich widoczność i umiejscowienie, a także komunikaty nawołujące do ich stosowania – tu wszystko musi zagrać perfekcyjnie. Często projektując witrynę, te aspekty są pomijane lub wdrażane nie do końca właściwie.

Czasem przycisk „dodaj do koszyka” może być niewidoczny np. na urządzeniach mobilnych lub ginąć pośród oblewającej go treści i zdjęć. Numer telefonu do Twojej firmy może być schowany głęboko w treści, a nawigacja kierująca do zakładki „Kontakt” – niewidoczna. W następstwie takich „drobiazgów” Twoja witryna internetowa nie generuje zapytań, bądź sprzedaży w przypadku sklepów internetowych.

Błędnie zaprojektowane strony internetowe są często głównym powodem niskiej konwersji. Wtedy też często pada stwierdzenie, że – pozycjonowanie strony nic mi nie daje. Czy, aby na pewno? Jeśli strona generuje ruch z typowo sprzedażowych słów kluczowych – poszukaj przyczyn w samej jej budowie.

Najlepsze pozycjonowanie

Przycisk ‚zaplanuj wizytę’ znacząco poprawiający skuteczność strony internetowej. Jest widoczny od razu po załadowaniu strony i „pacjent w potrzebie” nie traci czasu na poszukiwanie numeru telefonu do gabinetu. fot. materiały własne.

Ile kosztuje najlepsze pozycjonowanie?

Najlepsze pozycjonowanie, będzie dla każdej firmy czymś innym. Jeśli prowadzisz biznes w małym mieście, a za działania pozycjonera płacisz 500 zł /mc – dodatkowo strona generuje Ci masę zapytań, bez których nie wyobrażasz sobie prowadzenia firmy – można rzec, że jest ono dobre.  Jeśli koszty związane z obsługą strony są nawet dziesięciokrotnie wyższe, a i tak nie uzyskujesz pożądanych efektów – pozycjonowanie nie będzie przez Ciebie postrzegane jako działanie konieczne. Sam budżet nie ma tu dużego znaczenia. Wszystko bowiem zależy od skali Twojej działalności i działań konkurencji.

Oczywiście, przy konkurencyjnych słowach kluczowych – Twój budżet będzie odgrywał priorytetową rolę i nie będziesz w stanie dogonić innych firm bez głębszego sięgnięcia do portfela. W każdym wypadku należy jednak pamiętać o spójnych działaniach i patrzeniu na nie w bardzo szerokim kontekście.

Strona internetowa musi działać perfekcyjnie. Zarówno na urządzeniach mobilnych jak i komputerach Twoich klientów. UX, Optymalizacja techniczna, seo, a dopiero później pozycje. Bez prawidłowego działania tych wszystkich elementów Twoje pozycjonowanie jako całość działań z pewnością nigdy nie będzie najlepsze.

Ile kosztuje więc najlepsze pozycjonowanie? Odpowiedź może być jedna – to zależy. Branża, skala działalności, działania konkurencji, jakość strony www – to tylko niektóre z zagadnień, które trzeba wziąć pod uwagę dla uzyskania szczegółowej odpowiedzi. Dodatkowo należy pamiętać, że nawet niski budżet, ale mądrze wydany może być najlepiej zainwestowanymi pieniędzmi w Twoim życiu. Każdy przypadek będzie więc inny, tak jak i różny efekt działań będzie dla różnych osób najlepszy.

 

najlepsze pozycjonowanie stron - ux- user expierience też ma znaczenie

Działanie strony na urządzeniach mobilnych ma duże znaczenie w postrzeganiu i ocenie efektów pozycjonowania. Jeśli w dalszym ciągu witryna nie jest dostosowana dla urządzeń przenośnych – nie dziw się, że pozycjonowanie nie działa. fot. pixabay.com | cc-0

Kiedy pozycjonowanie stron jest najlepsze?

Po pierwsze – pozycjonowanie jest skuteczne kiedy pozwala realizować cele sprzedażowe (lub inne), które założyłeś przed rozpoczęciem współpracy z agencją seo, czy też pozycjonerem freelancerem.

Po drugie, trzecie i czwarte…

  • Twoja strona internetowa posiada dobrze dobrane słowa kluczowe
  • Stale poszerzasz zasób słów kluczowych, przez co zwiększasz widoczność strony na dziesiątki nowych haseł
  • Utrzymujesz wysokie pozycje w wynikach organicznych wyszukiwarki na kluczowe frazy z biznesowego punktu widzenia
  • Ściągasz dobrej jakości ruch na stronę, generujący zapytania od klientów
  • Twoja strona jest zoptymalizowana pod kątem technicznym – ma dobre czasy ładowania i wygląda dobrze na każdym urządzeniu
  • Strona jest dobrze zaprojektowana pod kątem UX. Przyciski, nawigacja, wezwania do akcji, łatwość poruszania się po stronie – m.in te elementy funkcjonują poprawnie i nie przeszkadzają klientom w podjęciu decyzji zakupowych.

 

zobacz również:

 

pixup marketing lublin łęczna lubartów

Pozycjonowanie stron – zapraszamy do współpracy!

Zleć nam pozycjonowanie stron internetowych! Zadzwoń lub napisz i porozmawiajmy na temat współpracy. Oferujemy konkurencyjne ceny pozycjonowania i mierzalne, konkretne efekty. Bez kar i długich okresów wypowiedzenia umowy.

W pixUp Marketing – preferujemy współpracę z firmami z woj. lubelskiego. Lubimy spotkać się od czasu do czasu przy kawie i porozmawiać o efektach naszej współpracy. Dlatego też 90% naszych klientów pochodzi z okolic do 50 km Lublina. Jeśli jednak, jesteś z innej części kraju – na pewno nie odprawimy Cię z kwitkiem i również zapraszamy Twoją firmę po skuteczne pozycjonowanie i strony internetowe!

 

KONTAKT


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *