Dobrze zaprojektowana strona internetowa, to dla małego przedsiębiorcy same korzyści. Utarło się, że porządne strony www kosztują krocie. I rzeczywiście – dobra witryna, to nie tylko projekt graficzny i kodowanie, ale też analizy przeprowadzone jeszcze przed rozpoczęciem właściwego projektowania. To wszystko kosztuje. Okazuje się jednak, że dobra może być też zrealizowana stosunkowo tanio. Często już w budżecie do 2000 zł możemy dostać profesjonalną stronę internetową, która doskonale spełni swoje zadania. Tworząc powinniśmy jednak zwrócić uwagę na kilka aspektów.
Dobra strona, to jaka?
Jaka powinna być dobra strona www? Przede wszystkim powinna sprzedawać pod różną postacią. Nie jest istotne, czy pod pojęciem sprzedaży ujmiemy tu dodanie towaru do koszyka i finalizację transakcji, czy „jedynie” wysłanie zapytania kontaktowego. Cele możemy postawić przed witryną różne, jednak to procent ich realizacji będzie wyznacznikiem ogólnej skuteczności całej strony.
Z tego też powodu, firmowa wizytówka nie musi być ładna i nowoczesna – o ile realizuje założone przed nią cele wygląd ma drugoznaczne znaczenie. Oczywiście, poprzez unowocześnienie strony, modyfikacje nawigacji czy całego designu możemy znacząco podnieść współczynnik konwersji naszych celów.
W przypadku nowo powstałych projektów, powinniśmy z miejsca skupić się przede wszystkim na wygodzie użytkowania i czytelności strony. Nasz odbiorca musi bez problemu dotrzeć do informacji, której poszukuje. Dobrze więc rozrysować poszczególne karty projektu i już na wstępie przemyśleć ścieżki podąrzania klientów poprzez naszą witrynę. Dobrze przemyślane rozwiązania będą na pewno tańsze we wdrożeniu niż późniejsze nanoszenie zmian na niedziałający projekt.
Nie wymyślajmy koła na nowo!
W myśl zasady, że nie zmienia się czegoś co działa – nie powinniśmy na siłę namawiać projektant do wprowadzenia naszych „innowacyjnych pomysłów”. Jeśli doświadczona osoba twierdzi, że różowy kolor fontu będzie źle wyglądał na danym tle, a menu powinno być w górnej części ekranu zamiast na dole – powinniśmy uderzyć się w pierś, pochylić głowę i zaakceptować propozycję projektanta.
Tego typu rozwiązania nie przyjmą się, a nawet jeśli nie będą tak skuteczne jak mogłyby być gdyby zostały zrealizowane w zgodzie z trendem, standardami i w końcu przyzwyczajeniami użytkowników. Ludzie nie przepadają za nowościami z lenistwa – nie chcą, bądź nie mają czasu na naukę nowych rzeczy. Tym samym zamiast szukać gdzieś na dole ekranu naszego super menu nawigacyjnego – zamkną stronę i pójdą szukać u konkurencji. U góry, bądź z boku – dokładnie tam gdzie się go spodziewają.
Wygląd strony też ma znaczenie
Szata graficzna strony internetowej mimo wszystko odgrywa olbrzymie znaczenie. Dobrze dobrane kolory, typografia, dobrej jakości zdjęcia idąc w parze z chwytliwą treścią, to jedyna droga do osiągnięcia pełnego sukcesu. Dlatego warto zwrócić uwagę na poszczególne elementy i przemyśleć je we współpracy z firmą wdrażającą całość.
Na co zwrócić uwagę przy zlecaniu projektowania strony?
- Jasno określony cel w jakim powstaje strona
- Przejrzystość całego układu
- Widoczna nawigacja
- Ścieżka podążania do celu
- Dobrej jakości licencjonowane zdjęcia
- Atrakcyjne treści
- Zgodność z telefonami i tabletami (responsywność strony)
- Optymalizacja szybkości działania witryny
- Strategia promocji witryny m.in. poprzez pozycjonowanie, reklamę Adwords, Social Media
Potrzebujesz strony? W pixUp wykonamy m.in:
projektowanie stron internetowych, pozycjonowanie stron, optymalizacja i audyty seo
[kontakt]