Pozycjonowanie a SEO – czym różnią sie pojęcia?

Pozycjonowanie a SEO – czym różnią sie pojęcia?

Pozycjonowanie strony internetowej firmy to jeden ze skuteczniejszych sposobów dotarcia do klienta. W wielu branżach pozycjonowanie potrafi dostarczyć firmom każdego dnia nawet setek zapytań generowanych od klientów. Ci poszukujący informacji nt usług, czy produktów w internecie wertują w tym celu strony www znajdujące się  na pierwszych miejscach wyszukiwarki. Czy Twoja witryna tam się znajduje? Jeśli jeszcze nie pozycjonujesz swojej strony www — poniżej przeczytasz czym różni się pozycjonowanie od SEO.

Pozycjonowanie stron a SEO

Jeśli zacząłeś już zagłębiać temat poprawiania pozycji strony w  wyszukiwarkach — na pewno  zetknąłeś się z dwoma terminami SEO i pozycjonowanie stron. Czym od siebie się różnią? A może obydwa oznaczają jedno i to samo?

  • SEO — to skrót od angielskiego Search Engine Optimization, czyli optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych. W skrócie SEO oznacza: wszelkie działania podjęte w obrębie strony internetowej — mające za zadanie poprawę pozycji strony w wyszukiwarce. Optymalizować można zarówno treść, obrazy, kod źródłowy strony, ale również jej przystępność i funkcjonalność.
  • Pozycjonowanie stron — wszelkie działania podjęte w celu poprawy pozycji strony w wyszukiwarce. W pojęciu tym zawiera się też samo pojęcie SEO. Będą to więc działania z jednej strony optymalizacyjne z drugiej budowanie właściwego profilu linków kierujących do Twojej strony.

pozycjonowanie, a SEO

fot.pixabay.com | cc0 Geralt

Przeprowadzenie optymalizacji SEO jest kluczowe z punktu widzenia całego przedsięwzięcia. Nie wdrożone zalecenia optymalizacyjne nie pozwolą, często na prawidłowe uzyskiwanie stabilnych pozycji. Taki stan rzeczy może również nie potrzebnie wpłynąć na wzrost kosztów generowanych przez firmę pozycjonującą, gdyż wymagać będzie większych starań niż w przypadku dobrze zoptymalizowanej witryny. Jednym słowem można przyjąć, że istnieje SEO bez pozycjonowania, ale nie istnieje pozycjonowanie bez SEO.

Z tego powodu wszelkie działania prowadzone w obrębie strony jak i na jej zewnątrz powinny być ze sobą skoordynowane.

zobacz również: