Jak i gdzie promować firmę w internecie?

Jak i gdzie promować firmę w internecie?

Na początku istnienia Działalności Gospodarczej, przedsiębiorcy liczą się z każdą wydaną złotówką. Wielu z nich, szczególnie tych prowadzących lokalne biznesy – rezygnuje z prowadzenia działań marketingowych. To duży błąd, który może kosztować stabilność przedsiębiorstwa w przyszłości. Pamiętając, że konkurencja nie śpi a trendy rynkowe bywają niezrównoważone – warto zabezpieczyć się na tą ewentualność i od początku istnienia firmy budować silną markę.

Wprowadzone zwolnienie z opłacania składek społeczno-emerytalnych zachęci wiele osób do założenia własnej Działalności Gospodarczej. Założenie firmy to jednak jedynie pierwszy krok w długiej drodze do osiągnięcia sukcesu. Na kolejnym etapie należałoby zatroszczyć się o pozyskanie klientów, aby firma nie zniknęła z rynku po wykorzystaniu sześciomiesięcznego zwolnienia z ZUS i dwuletniego jego opłacania na zasadach preferencyjnych. Co więc zrobić po założeniu firmy i jak promować firmę?

Jak promować firmę w sieci

fot. pixabay.com CC0 Geralt – wzrost pozycji strony, to gwarancja większego ruchu.

50-30-20

Generalnie dobrze przyjąć zasadę 50-30-20, w której:

  • 50% przychodu firmy przeznaczamy na bieżące finansowanie działalności tj, koszty które ponosimy stale (lokal i inne opłaty, zusy i wynagrodzenia pracowników, fundusz rezerwowy, materiały, produkty itp.).
  • 30% przychodu przeznaczmy na działania marketingowe! Nasze przedsiębiorstwo będzie prężnie budować silną markę w świadomości klientów – od początku istnienia. Dzięki temu, po jakimś czasie nie straszna będzie nam np. nowo otwierająca się konkurencja, która zdecyduje się na podbój rynku niższymi cenami. Cena w wyborach większości klientów nie gra aż tak dużego znaczenia. Ludzie chą kupować to co znają u tych których znają. Warto o tym pamiętać ustalając ceny naszych usług i produktów.
  • 20% przychodu przeznaczamy na nasze wynagrodzenie. Jest to o tyle istotne, że w przypadku niskiej wartości tego czynnika – działa on motywująco. W końcu nikt nie chce zarabiać mało, a jako przedsiębiorcy mamy na swoje zarobki największy wpływ.

Tak więc, mając do dyspozycji 30% budżetu możemy zacząć myśleć o skutecznej promocji. Oczywiście w zależności od skali biznesu pod wartością 30% może kryć się zarówno 10 000 jak i 1000zł – w takim przypadku należy dokonać selekcji działań i skorzystać z tych, które mogą przynieść najlepsze, długofalowe korzyści.

Reklama w internecie

Internet będzie dobrym medium do promocji nawet lokalnego biznesu. Po pierwsze, koszt reklamy będą stosunkowo niższe niż, reklamy w TV, radio, czy prasie (pomijając specyficzne, wysoko marżowe branże jak np. kredyty gdzie stawka za kliknięcie w Adwords dochodzi często do bardzo wysokich poziomów).

Po drugie w internecie, bez problemu znajdziemy grupę swoich docelowych klientów. Są tu osoby zgromadzone globalnie i lokalnie, szukający usłuch i produktów każdego rodzaju. Nigdy nie możemy zakładać, że prowadząc lokalną firmę – nie ma potrzeby promować jej w internecie. Nawet najprostsze formy reklamy, mogą nam bowiem zwiększyć przychody o kilka procent. To kwestia poinformowania klientów, że nasza firma istnieje – a zdaniem wielu, szczególnie od lat działających lokalnie biznesmenów – wie już o nich każdy w mieście. Takie myślenie, to olbrzymi błąd, który zmniejsza skalę biznesu i ogranicza potencjał.

Jak promować firmę?

Jak więc promować firmę małym nakładem środków finansowych? Sposobów jest kilka, te które sprawdzą się najlepiej w dużej mierze zależą od branży i rynku na jakim działa firma. O ile posiadamy wystarczające nakłady w budżecie – warto skorzystać z każdej z metod. Niektóre z nich, są też od siebie współzależne jak np. strona internetowa i pozycjonowanie, bez którego w wielu przypadkach klienci przeważnie nie odnajdą witryny w wyszukiwarce nie znając jej dokładnego adresu.

Ulotki

Ulotki, broszury i foldery reklamowe to jedne z najpopularniejszych i najtańszych (szczególnie ulotki) nośników reklamy. I w zasadzie poza atrakcyjną ceną na tym kończą się jej zalety. Ulotki, posiadają bardzo krótki cykl życia – często trwający zaledwie kilka sekund. Jedno spojrzenie i ulotka ląduje w koszu. Oczywiście, czasem uda się pozyskać dzięki nim kilku klientów i w wielu branżach bardzo dobrze się sprawdzą.

Foldery reklamowe i broszury, to dużo ciekawsze rozwiązanie, które pomoże nam zbudować wizerunek. Dobrej jakości folder reklamowy, czy inny katalog potrafi zdziałać cuda podczas rozmowy z klientem – szczególnie na lini B2B. Koszty takiego druku, będą jednak dużo wyższe niż ulotek – z tego powodu częto firmy odmawiają sobie tej przyjemności.

Znajomi

Znajomi i znajomi znajomych, to w zasadzie jedno z najważniejszych elementów naszego marketingu. Szczególnie na początku prowadzenia działalności – jeśli mamy dużą siatkę konktaktów możemy pozyskać dzięki niej wielu stałych klientów. Ci będą chwalić i promować naszą firmę dalej. Ten łańcuszek może nie mieć końca i czym szerszy będzie na początku – tym skuteczniejszy w przyszłości.

Strony internetowe

Firmowe strony internetowe stanowią fundament dzisiejszego marketingu w sieci. To tu będziemy kierować klientów pozyskanych z reklam, wyszukiwarek, social mediów, a nawet ze wspomnianych wcześniej ulotek. Strona internetowa, to wizytówka – miejsce ważnego spotkania klienta z naszą firmą. To od jej skuteczności w dużej mierze zależy, czy skorzysta on z naszej usługi lub zdecyduje się odwiedzić sklep stacjonarny.

Nie powinniśmy oszczędzać na stronie dla firmy. Oszczędności na początku spowodują wzrost niepotrzebnych kosztów w przyszłości, a dodatkowo ucierpi na tym nasz wizerunek. Uruchomienie dobrej i atrakcyjnej dla odwiedzających strony www, to koszt od 1000 do 5000 zł w zależności od wybranych funkcjonalności. Więcej na temat kosztów stron internetowych możesz przeczytać w artykule pt – „Ile kosztuje zrobienie strony internetowej dla firmy” – dostępnym tutaj.

Sprawdź też naszą ofertę: Projektowanie stron internetowych

Mobile jest bardzo ważny w optymalizacji strony fot. pixabay.com cc0

Pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron, to nieodłączny element prawidłowego działania i skuteczności strony Twojej firmy. Niestety, wielu przedsiębiorców nie zwraca na niego uwagi. Głównie z braku środków lub gorzej – z niewiedzy. Wykonawcy stron internetowych często nie uświadamiają swoich klientów dlaczego pozycjonowanie jest ważne i nie optymalizują stron pod wyszukiwarki internetowe.

To duży błąd za który będziemy płacić w przyszłości. Często nawet mając najlepszą stronę kosztującą kilka tysięcy złotych – nie realizuje ona swoich celów. Nie pozyskuje klientów, nie sprzedaje – bo jej nie ma. Klienci nie mogą na nią trafić poprzez główne źródło generowania ruchu jakim jest wyszukiwarka Google.

Samo pozycjonowanie, to sprawienie aby Twoja strona wyświetlała się jak najwyżej w Google na odpowiednie słowa kluczowe. Dzięki temu – zdobywasz wejścia potencjalnych klientów, a te każdego dnia mogą przełożyć się na sprzedaż. W branżach takich jak fryzjerstwo, fast-food, budowlanka, czy wszelkiego rodzaju usługi – hasła są wyszukiwane co dzień nawet po kilkaset razy dziennie! Koszt pozycjonowania waha się w zależności od branży od kilkuset do kilku tysięcy złotych za miesiąc, jednak w wielu branżach potrafi zwielokrotnić przychody firmy kilkukrotnie. Przeczytaj więcej na temat pozycjonowania w tym artykule – „Na czym polega pozycjonowanie”.

Sprawdź też naszą ofertę: Pozycjonowanie stron

Reklamy Adwords

Reklamy Adwords, pozwalają w krótkim czasie przygotować kampanię reklamową w wyszukiwarce i za jej pomocą ściągnąć ruch na stronę www lub sklep internetowy. Dobrze zoptymalizowana kampania daje wymierne korzyści, jednak w wielu branżach sporo kosztuje. To jeszcze, o ile biznes się spina jest do przeżycia – największą wadą Adwords, jest to że działają tylko w chwili w której za nie płacimy. Przestajemy płacić – znikamy. W dłuższej perspektywie czasu może się okazać więc, że pozycjonowanie stron internetowych jest dużo lepszym rozwiązaniem, tym bardziej że pozwala budować pozycje na w zasadzie nieskończoną bazę słów kluczowych po której można znaleźć nasze produkty i usługi.

Potrzebujesz wsparcia w działaniach reklamowych?

Kontakt

 

tagi: jak promować firmę w internecie, strony internetowe, pozycjonowanie stron, reklamy adwords, ulotki, poczta pantoflowa