W sieci możemy wyróżnić kilka rodzajów stron internetowych. Z reguły możemy je podzielić na dwie formacje zależne od pełnionej przez stronę roli. Funkcje stron internetowych będą zatem dwie i tak są to:
- strony informacyjne
- strony sprzedażowe
W zasadzie każdą stronę internetową umieszczoną w internecie moglibyśmy przypisać do którejś z tych kategorii. W wielu przypadkach będą one również przeplatać się i łączyć ze sobą swoje funkcje. Strony informacyjne, będą sprzedawać nam produkty innych firm np. poprzez, recenzje, opisy, a w końcu reklamy.
Strony informacyjne, to wszelkiego rodzaju serwisy newsowe, blogi, strony hobbystyczne, ale także strony firmowe i produktowe na których możemy dowiedzieć się więcej na temat danego przedsiębiorstwa lub produktu (i tu już zaczynamy kupować 😉 ).
Typowe, najczęściej spotykane strony sprzedażowe to sklepy internetowe i serwisy aukcyjne. W ostatnim czasie coraz bardziej popularne stają się też strony produktowe typu landing page, skupiające się na jednym bardzo konkretnym produkcie bądź usłudze. Landing page cechuje się zwiększoną konwersją (dokonanie oczekiwanej akcji np. zakup towaru).
Liczy się sprzedaż
Przyjęło się, że każda witryna umieszczona w sieci powinna mieć z góry jasno określony cel. Tym celem w przypadku stron firmowych na samej górze zawsze będzie sprzedaż. Nie ważne czy klient ma sprawdzić tylko godziny otwarcia sklepu stacjonarnego, zapisać się do newslettera, czy przeczytać recenzję produktu, czy opis zabiegu kosmetycznego. Wszystkie pomniejsze kroki mają za zadanie doprowadzić go do podjęcia ostatecznej decyzji o zakupie.
Zobacz również: