Pozycjonowanie lokalne, to świetna metoda na zwiększenie widoczności Twojej firmy w obrębie miasta, a nawet dzielnicy w której działasz. Pozycjonowanie lokalne w przypadku firm z mniejszych miast, można rozszerzyć również na sąsiednie miejscowości. Dzięki takiemu podejściu do pozycjonowania strony internetowej stajesz się jeszcze bardziej konkurencyjny na swoim lokalnym rynku.
Takie lokalne podejście do tematu jest świetnym rozwiązaniem dla firm, które skupiają się na pozyskiwaniu klienta z najbliższego im otoczenia. Jak to wygląda w praktyce? Jeśli np. prowadzisz studio fotografii, w którym wykonujesz zdjęcia do dowodu i masz siedzibę na Czechowie w Lublinie – zapewne to właśnie z tej dzielnicy pochodzi 90% Twoich klientów. Lublin, to spore miasto i nikt przecież nie będzie jechał do Ciebie specjalnie z drugiego jego końca. Oczywiście zdarzą się i takie przypadki – zapewne będzie to te 10% klientów.
Zastanówmy się zatem, co zrobi klient z lubelskiego Czechowa, który będzie szukał fotografa w sieci? Z dużym prawdopodobieństwem użyje w wyszukiwarce frazy „fotograf Czechów” ewentualnie „fotograf Lublin Czechów”. Jeśli zależy mu na znalezieniu najbliższej firmy raczej nie będzie korzystał z dosyć ogólnego hasła „fotograf Lublin”, które zwróci wyniki z całego miasta. W ten sposób klient otrzymuje wyszukiwania najbardziej zbliżone do oczekiwanych.
Pozycjonowanie lokalne i geolokalizacja
Naturalnie, algorytmy wyszukiwarki są sprytne i do gry włącza się również geolokalizacja. Z jej pomocą, klient nawet nie musi określać miejscowości, a co dopiero mówiąc dzielnicy. Czy to na komputerze, czy na telefonie – Google od razu podsunie mu wyniki najbliższe jego lokalizacji. Z tego właśnie powodu jak najbardziej warto stronę pozycjonować lokalnie, gdyż jeśli jesteśmy pomijani przez wyszukiwarkę – być może każdego dnia tracimy kilku ważnych klientów, którym po prostu nie wyświetlamy się w wynikach.
Pozycjonowanie lokalne w praktyce, wygląda podobnie jak to standardowe na ogólnopolskie frazy. Do gry warto włączyć Mapy Google dzięki, którym nasza firma będzie dodatkowo widoczna w sekcji map ponad naturalnymi wynikami wyszukiwań. Tak więc, za sprawą widoczności w wynikach i mapkach możemy skutecznie podnieść wartość naszej firmowej sprzedaży czasem nawet kilkukrotnie.
Klienci każdego dnia szukają bowiem w wyszukiwarkach całej masy towarów i usług począwszy od usług fryzjerskich przez naprawę samochodów po budowę domów. Czasem są to ilości zapytań liczone w setkach i gdyby tylko pozyskać dzięki wyszukiwarce 10% z nich nasza sprzedaż mogłaby w magiczny sposób poszybować w górę.
zobacz również:
[kontakt]