Facebook Instagram
content marketing Lublin - agencja seo

Ile kosztuje zrobienie strony internetowej dla firmy?

Firmowa, dobrze zaprojektowana witryna to w nowoczesnym biznesie fundament, bez którego wielu przedsiębiorom ciężko byłoby budować silną markę. W niniejszym wpisie przeanalizujemy ile kosztuje zrobienie strony internetowej dla firmy i od czego zależy jej cena.

Co składa się na cenę strony internetowej?

W zależności od funkcji strony internetowej – potrzebujemy wdrożenia innych funkcjonalności i rozwiązań. Tym samym stoimy przed wyborem oprogramowania, które zostanie użyte do budowy serwisu. Możemy wybrać z gotowych, często darmowych rozwiąń opartych na licencji wolnego oprogramowania lub zlecić jego napisanie od zera, co oczywiście w sporym stopniu wpłynie na końcową cenę.

System, język, kod źródłowy

Jeśli budujemy witrynę prywatną, firmową lub korporacyjną możemy oprzeć ją o czysty kod html, rozbudowany o funkcje php i java script lub skorzystać z systemów zarządzania treścią, które zdecydowanie ułatwią nam pracę. Szczególnie przy większych projektach. Do wyboru mamy kilanaście z nich. Najpopularniejszym w ostanim czasie jest system WordPress, którego używa coraz szersze grono specjalistów.
WordPress, świetnie nadaje się do tworzenia stron internetowych począwszy od blogów, przez wizytówki i strony korporacyjne, aż po sklepy internetowe i zaawansowane portale.
WordPress ma jeszcze jedną zaletę – jest darmowy, udostępniany na wolnej licenji. Tym samym pozwala ograniczyć wydatki związane z zaprojektowaniem dedykowanego systemu. Samo rozwiązanie ma też trochę wad, jednak o tym innym razem.
Alternatywa dla WordPresa, to m.in. Joomla! i Drupal, które szczególnie ten drugi może posłużyć do budowy naprawdę zaawansowanych stron.

ile kosztuje zrobienie strony internetowej dla firmyfot. fotolia.pl

Szata graficzna

Sam, nawet najlepszy kod źródłowy strony za pewne nie sprawi że odwiedzający witrynę nagle zaczną zamawiać nasze produkty i usługi. Potrzebujemy ubrać wszystko w całość, najlepiej opakowując to w ciekawy motyw graficzny dostosowany do naszej branży i zgodny z identyfikacją wizualną firmy.
Koszt motywu graficznego strony na WordPress, to wydatek od 200 do kilku tysięcy złotych w przypadku dedykowanych rozwiązań szytych na miarę. Tańszą opcją będzie na pewno wykupienie ogólnodostępnego motywu na stronie typu https://themeforest.net, jednak tak czy inaczej wypadałoby doliczyć do rachunku koszt jego dostosowania do naszych potrzeb i późniejszego wdrożenia całości przez web-developera.

Teksty na stronę i zdjęcia

Strona bez treści i zdjęć nie może funkcjonować! Teksty na stronę możemy napisać sami lub kupić zamawiając je u copywritera. W zależności od branży i renomy pisarza będą to kwoty rzędu 15-100 zł za każde 1000 znaków profesjonalnie przygotowanego tekstu.
Zdjęcia – możemy zlecić ich wykonanie profesjonalnemu fotografowi lub zakupić w bankach zdjęć takich jak np. fotolia.pl. Fotograf policzy za zdjęcia więcej, ale będą to ujęcia unikalne. Te kupione na tzw. stocku prędzej czy później znajdziemy na podobnych tematycznie stronach gdyż są ogólnodostępne.
Istnieją również serwisy oferujące darmowe fotografie udostępniane na licencji CC0 np. https://pixabay.com jednak nie oferują one w wielu przypadkach jakości znanej z komercyjnych stocków.

Serwer i domena

Koszt serwera i domeny w przypadku małych i średnich firm nie potrzebujących np. wielu obszernych skrzynek poczty e-mail będzie stanowił najmniejszy wydatek. Serwer na nawet sporej wielkości stronę możemy dostać bowiem już za około 150 zł za rok w pakiecie z domeną za 1zł.
Dla zdecydowanej większości (a w szczególności lokalnych przedsiębiorców) będzie to rozwiązanie wystarczające. Tym bardziej, że w razie potrzeby jeśli biznes a z nim strona mocno się rozwinie – po prostu migrujemy konto na wyższy pakiet.

Budowa strony www od A do Z, czyli składanie wszystkiego w całość

Kiedy zbierzemy wszystkie materiały do strony będziemy potrzebować kogoś, kto wszystko poskłada do kupy. Osoba bez doświadczenia i wyczucia może mieć z tym spore problemy. Potrzebny jest więc webdeveloper z doświadczeniem, dzięki któremu firmowa strona internetowa będzie po prostu działać i wyglądać dobrze, a my nie będziemy musieli się jej wstydzić.
To kolejny wydatek. Osoby pracujące z WordPress często liczą sobie powyżej 100 zł za godzinę pracy, a dobrej strony nie da się zrobić w jeden wieczór.

ile kosztuje zrobienie strony internetowej dla firmyfot. fotolia.pl

Obsługa posprzedażowa i promocja

Serwis, szkolenie i wsparcie techniczne są równie ważne jak samo budowanie strony internetowej. Jeśli nie znasz się lub nie masz czasu na zarządzanie witryną – szybko przestanie być aktualna i odejdzie w zapomnienie. Dobrym rozwiązaniem jest więc zapewnienie sobie obsługi serwisowej strony.
Warto również zainteresować się jej promocją. Pozycjonowanie, reklama w Google, Social Media – to działania które pozwolą ściągać klientów już od samego początku funkcjonowania strony w internecie.

Ile kosztuje zrobienie strony dla firmy?

Podsumujmy więc, ile kosztuje zrobienie strony internetowej dla firmy średniej wielkości:

  • System WordPress – 0zł
  • Dodatkowe rozszerzenia funkcjonalności – 0zł – 1000zł
  • Motyw graficzny – 200zł – 1500zł
  • Teksty – 200zł – 1000zł
  • Zdjęcia – 200zł – 1500zł
  • Serwer – 150zł – 500zł
  • Domena – 1zł -13zł
  • Praca web-developera – 500zł – 2000zł

dodatkowe opłaty:

  • Pozycjonowanie strony – 500zł – 1500zł /mc
  • Zarządzanie stroną internetową – 100zł-300zł /mc
  • Reklama Adwords – 200zł-2000zł /mc

Cena strony internetowej: od 1000zł – 7000zł

[kontakt]

Zobacz również: