Facebook Instagram

Ile kosztuje reklama Adwords

Ile kosztuje reklama Adwords w Google? Koszt reklamy Adwords w wyszukiwarce uzależniony jest od kilku czynników. Najważniejszym z nich jest wskaźnik konkurencyjności frazy. To głównie on definiuje ceny reklam Adwords – im więcej chętnych do zareklamowania się, tym jednostka reklamowa droższa. Proste i logiczne, a przede wszystkim kształtowane przez sam rynek.
Drugi czynnik, który istotnie wpływa na cenę za kliknięcie w reklamę, to współczynnik jakości. Parametr ten ocenia naszą reklamę pod kątem jej przydatności i atrakcyjności dla użytkownika w skali 1/10. Czym wyższy wskaźnik jakości, tym mniej zapłacimy za kliknięcie w Adwordsa. Tym samym może dojść do sytuacji w której za pierwszą pozycję reklamy będziemy płacić niższą stawkę niż konkurencja wyświetlająca się na drugiej pozycji, z niższą oceną reklamy.
To dwa główne parametry, które definiują ogólny kosztorys, a ile kosztuje reklama Adwords w największym stopniu zależy od samej branży. W domyśle najwięcej za kliki przyjdzie nam zapłacić w branży finansów i ubezpieczeń. Najmniej kosztów poniesiemy reklamując małe lokalne biznesy na własnym podwórku. Od tej reguły są oczywiście wyjątki i nawet w małym mieście konkurencja może być przeogromna. Za tym oczywiście pójdą w górę stawki za kliknięcie w reklamę.

Jak sprawdzić ile kosztuje reklama Adwords w Google?

Jeżeli chcesz samodzielnie sprawdzić ile kosztuje reklama Adwords w wyszukiwarce Google – wystarczy, że zalogujesz się na swoje konto i skorzystasz z pomocy planera słów kluczowych. Razem ze stawką dowiesz się jak wiele osób wyszukuje Twojej oferty za pośrednictwem sieci. Należy pamiętać, że podane wartości są szacunkowe i praktycznie zawsze musimy korygować stawkę z plenera. Oczywiście – jeśli zadbamy o wysoką jakość naszych tekstów reklamowych – możemy korygować ją do dołu, a więc bardziej korzystną dla naszego portfela stronę.
Jeśli dbasz o pozycjonowanie strony www swojego biznesu – reklama w wyszukiwarce będzie dla Ciebie świetnym uzupełnieniem. Możesz zyskać nowych klientów, a także dobrać frazy które w największym stopniu konwertują.
[kontakt]