Formularz kontaktowy umieszczony na stronie internetowej firmy, to świetny kanał do komunikacji z klientami. Formularz znacząco uławia i przyspiesza zadanie zapytania drogą e-meilową.
Dlaczego formularz kontaktowy na stronie, to dobry pomysł?
- Ludzie z natury są leniwi i przekopiowanie podanego w zakładce kontakt e-meila niepotrzebnie komplikuje sprawę.
- Skopiowanie/przepisanie adresu do programu pocztowego, to niepotrzebne przełączenie strony internetowej do innej karty – nie mamy pewności, czy użytkownik na pewno powróci.
- Część Twoich klientów z wygody jest przyzwyczajona do formularzy kontaktowych i jeśli ich nie masz – skorzystają z oferty konkurencji, która takowe posiada.
- Nie każdy posiada adres email, a w wysyłanej wiadomości podaje numer telefonu często wysyłając zapytanie nocą, kiedy nie ma możliwości bezpośredniego kontaktu z Twoją firmą
fot. pixup – przykład formularza kontaktowego strony internetowej opartej na WordPress – ContactForm7
Umieszczając formularz kontaktowy na stronie powinniśmy zadbać o to, aby był możliwie krótki i czytelny. Pole adres email, telefon i wiadomość w zupełności wystarczą do obsługi podstawowego zapytania ze strony kontaktowej. Jeśli każemy użytkownikom podać zbyt wiele danych – już sam ten fakt zniechęci ich do przesłania zapytania. Zwróćmy też uwagę na działanie skryptu na telefonach komórkowych i tabletach. Mobilne strony internetowe odpowiedzialne są za generowanie całkiem pokaźnej ilości ruchu. Warto więc mieć pewność, że wszystko działa jak należy i wyświetla się prawidłowo na każdym rodzaju wyświetlacza.
Pamiętajmy również o zgodach na przetwarzanie danych osobowych i wskazaniu celu w jakim te dane przetwarzamy. Ostatnio RODO uporządkowało wiele w tej kwestii. Warto więc zadbać o zgodność formularzy z obowiązującym prawem.
zobacz również: