Reklama w wyszukiwarce – skuteczna promocja firmy w sieci

Reklama w wyszukiwarce – skuteczna promocja firmy w sieci

Reklama w wyszukiwarce internetowej, to najszybsza droga do promocji swojego biznesu. Dzięki odpowiedniemu algorytmowi odpowiadającemu za działanie i kierowanie reklamy, wyświetla się ona dokładnie w chwili kiedy potencjalny klient akurat szuka naszej usługi lub produktów.

Reklamy Adwords, bo o nich mowa stanowią więc szybki sposób na dotarcie do nowych klientów. Wystarczy wpisać słowa kluczowe, na które reklama powinna się pojawiać, przygotować treści reklamowe i ustawić budżet na reklamę. Po zatwierdzeniu kampanii przez Google, nasze reklamy zaczną pokazywać się w wyszukiwarce.

Na papierze wygląda to więc na proste działanie które możemy opanować i ustawić w zaledwie kilka minut. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby właśnie tak wyglądała nasza kampania. Już po pierwszych kliknięciach zobaczymy jednak, że nie uzyskujemy porządanych efektów tracąc często spore pieniądze. W końcu stawki za klik w niektórych branżach sięgają nawet kilkunastu złotych za jedno przekierowanie na naszą stronę. Co się dzieje?

Konfiguracja reklamy w wyszukiwarce

Jak każde działanie w biznesie, tak i uruchomienie reklamy w wyszukiwarkach wymaga przygotowania, odpowiedniej strategii, monitorowania, analizy i optymalizacji działań. Jeśli nie połączymy wszystkich tych elementów – w dłuższej perspektywie czasu jesteśmy skazani na porażkę.

reklama w wyszukiwarce - google Adwords

fot. fotolia.pl – Bądź tam gdzie Cię szukają, dzięki reklamie w wyszukiwarce.

Najprawdopodobniej szybko stracimy cały, przeznaczony na reklamę w google budżet bez odpowiedniej liczby konwersji (np. klientów, pozyskanych dzięki reklamie). Szybko się zniechęcimy i porzucimy temat reklamowania się w wynikach wyszukiwania. To zła decyzja, bo Adwords, potrafi przynieść na prawdę satysfakcjonujące wyniki. Wiele biznesów (nawet tych lokalnych) bazuje i rozwija się właśnie dzięki tej formie reklamy.

Na konfigurację kampanii w Google musimy zatem poświęcić czas i pieniądze. Jeśli to pierwsza styczność z systemem – nie obejdzie się bez prób i błędów. Tym samym, jeśli nie masz czasu na samodzielne działania lub wolisz skorzystać z usług firmy, która na codzień zajmuje się obsługą reklam – bez trudu znajdziesz w sieci osoby, które w zamian za część Twojego budżetu dopilnują, aby reklama przyniosła najlepszy efekt jak najniższym kosztem. Taka obsługa to zazwyczaj koszt od 20 do 30% Twojego budżetu w zależności od jego wysokości i branży. Działania obejmują konfigurację, analizę i optymalizację reklam wraz z ich bieżącą obsługą.

Możesz też skorzystać z ofert na jednorazową konfigurację początkową – tym samym, pieniądze które najprawdopodobniej i tak utraciłbyś w wyniku nieprawidłowego ustawienia parametrów reklam – przeznaczysz na wynagrodzenie agencji.

Potrzebujesz pomocy? Zapraszamy do współpracy

W pixUp, oferujemy prowadzenie kampanii Adwords i pozycjonowanie stron w naturalnych wynikach wyszukiwania. Obie, stosowane jednocześnie formy promocji strony internetowej w perspektywie długoterminowej przynoszą najlepsze efekty. Zapytaj nas o prowadzenie swoich reklam w wyszukiwarce. Zapraszamy do kontaktu.

Kontakt

zobacz również:

  • Jak samemu wykonać pozycjonowanie strony?
  • Jak i gdzie promować firmę w internecie?

tagi: reklama w wyszukiwarce, Adwords, CPC