Facebook Instagram
skuteczne pozycjonowanie stron internetowych

Skuteczne pozycjonowanie stron to jakie?

W gąszczu ofert pozycjonerów i agencji seo próbujesz wybrać tą jedną, jedyną właściwą. Tą, która będzie słuszna i skuteczna. Jak jednak określić skuteczność oferty jeszcze przed rozpoczęciem konkretnych działań? Jakie ma być skuteczne pozycjonowanie strony i na jakie efekty możesz liczyć?
Skuteczność pozycjonowania najlepiej mierzyć efektem prowadzonych działań jednak, sama uzyskana pozycja witryny może mieć często drugorzędne znaczenie. Oczywiście wiele zależy od obranej i wdrażanej przez pozycjonera strategii.
Okazać się bowiem może np., że słowa kluczowe na które pozycjonowana jest strona nie konwertują wcale, albo konwersja jest słaba. Co nam więc z faktu samego posiadania wysokiej pozycji, za której utrzymanie przecież też naliczana jest opłata jeśli nie przynoszą klientów.
Odpowiedni dobór słów kluczowych jest tu niejako zadaniem fundamentalnym i tylko skrupulatna analiza pomoże wybrać najlepsze frazy z największym prawdopodobieństwem konwertowania uzyskanego z seo ruchu na klienta. W wielu jednak przypadkach okaże się, że nawet dobrze dobrane frazy nie przekładają się na wzrost sprzedaży. Dlaczego? Powodów może być kilka i często zależeć będą od specyfiki danego biznesu.

  • niewłaściwie skonstruowana oferta
  • zbyt ogólna oferta
  • zbyt wysoka cena
  • niejasne treści na stronie
  • źle przygotowana strona docelowa
  • brak landing page
  • słabo przedstawione produkty, czy usługi

Jak widać, problemy mogą wynikać więc nie tylko z błędnego doboru słów, czy niskich pozycji. Problematyczna w odbiorze może być też sama oferta.
skuteczne pozycjonowanie stron internetowych

Spójność oznacza skuteczność

Z wymienionych powodów działania marketingowe (w tym pozycjonowanie stron internetowych) powinny być spójne. Dobrze dobrane frazy, które wygenerują ruch na stronie powinny być od samego początku wspierane przez najwyższej jakości ofertę handlową ubraną w wysokiej jakości treści i zdjęcia. Cena, chociaż przeważnie ma marginalne znaczenie – powinna zostać w ofercie uzasadniona i mieć poparcie w sposobie prezentacji produktu.
Tym samym w pierwszej kolejności powinniśmy zadbać o najwyższej jakości sposób prezentacji naszej oferty. Dobra i zoptymalizowana (również pod kątem sprzedażowym) strona internetowa to klucz do sukcesu.
Samo pozycjonowanie tym bardziej skuteczne – im wyższy i lepszej jakości ruch wygenerują właściwe hasła w witrynie. Dobrze też skupić się na tzw. pozycjonowaniu na długi ogon, a więc szerokiej grupie haseł dosyć ściśle opisujących nasz produkt lub usługi. Tego typu hasłem może być np. fraza „projektowanie stron internetowych WordPress Lublin cena„. Po wprowadzeniu takiego zapytania użytkownik dostanie listę firm, specjalizujących się w budowie witryn opartych na systemie WordPress, którego potrzebuje. Ograniczone zostaną wyniki agencji, które np. zajmują się tworzeniem stron w oparciu o system Joomla!.
Tym samym użytkownik – potencjalny klient z większym prawdopodobieństwem skorzysta z oferty niż w drugim przypadku, gdzie najprawdopodobniej po prostu zamknie stronę bez zagłębiania się w treść oferty.

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych

Na skuteczność pozycjonowania strony wpływa zatem bardzo wiele czynników, pośród których do najważniejszych będą należeć m.in.:

  • Odpowiedni dobór fraz kluczowych, będących w stanie wygenerować odpowiedni ruch
  • Dobór fraz kluczowych z tzw. długiego ogona
  • Zdobycie i utrzymanie wysokich pozycji w wyszukiwarce na dane frazy
  • Stałe monitorowanie, analiza i reagowanie na zmiany
  • Dobrze skonstruowana strona docelowa
  • Atrakcyjna oferta

Warto również wspomnieć o samej lokalizacji firmy. Jeśli witryna wyświetla się na zapytania w miejscowościach innych niż preferowana przez klienta – już sam ten fakt w zależoności od branży może znacząco ograniczyć współczynnik konwersji. Mało kto będzie jechał do miasta odległego o 40km do fryzjera – jednak lekarz, prawnik, skład budowlany czy agencja seo – to już inna sprawa.
Potrzebujesz pomocy w doborze słów kluczowych? Chciałbyś wykonać audyt seo lub zlecić pozycjonowanie strony? A może potrzebujesz wprowadzić zmiany na stronie i zmienić sposób prezentacji oferty? Skontaktuj się z nami i porozmawiajmy na temat współpracy!

[kontakt]

zobacz również:

tagi: skuteczne pozycjonowanie stron internetowych, konwersja, agencja seo,