Pozycjonowanie Long Tail
z ang. długi ogon
Pozycjonowanie Long Tail czyli tzw. długi ogon, opiera się na doprecyzowaniu zapytania w wyszukiwarce. Weźmy dla przykładu frazę "buty". Jest to hasło mocno ogólne z którego dowiadujemy się, że chodzi jedynie o obuwie. Wyszukiwarka nie wie jeszcze jednak jaka jest prawdziwa intencja kupującego.
Wpisując w Google hasło "buty czerwone" - algorytm dostaje sygnał, że potrzebujemy obuwia w kolorze czerwonym i postara się podsunąć nam dopasowane wyniki. Nadal będą to jednak wyniki mocno ogólnikowe.
Dodajmy do naszego hasła słowo "damskie" tworząc frazę "czerwone damskie buty" i rozmiar 36, co da "czerwone damskie buty rozmiar 36". Tym sposobem powinniśmy otrzymać wyniki najbardziej zbliżone naszemu zapytaniu. Co więcej istnieje wielkie pradopodobieństwo, że trafiając na stronę docelową z upragnionym produktem - z miejsca dokonamy jego zakupu!
Zupełnie inaczej będzie w przypadku hasła "buty", gdzie trafimy również na produkty przeznaczone dla dzieci i mężczyzn. Pozycjonowanie tak ogólnych fraz znacznie poszerza ścieżkę zakupową klienta, przez co jest mniej efektywne.
Gdzie stosować pozycjonowanie Long Tail?
Warto więc postawić na pozycjonowanie na długi ogon (long tail) i wykorzystać potencjał drzemiący w tym rozwiązaniu nie tylko w sklepach internetowych. Również firmowe strony internetowe potrafią wygenerować sporo wartościowego ruchu dzięki takiemu podejściu do sprawy.
W pixUp profesjonalnie i skutecznie pozycjonujemy Twoją witrynę
- Zwiększamy zasięg strony na wiele fraz
- Wykonujemy pozycjonowanie long-tail
- Pozycjonowanie lokalne
- Optymalizacja strony