Treści na stronie internetowej, to jeden z kluczowych elementów wpływający na skuteczność witryny. Dobrze napisany tekst potrafi w mgnieniu oka przekonać klienta do skorzystania z oferty przedsiębiorstwa.
Doświadczony copywriter przygotuje wysokiej jakości, merytoryczne i unikatowe teksty na stronę, jednak często nie będą one zgodne z zasadami SEO. Tym samym ich skuteczność w zdobywaniu pozycji w wyszukiwarce będzie mocno ograniczona. Jak temu zaradzić?
SEO Copywriting
Optymalizacja tekstów na stronie internetowej, to istotny czynnik rankujący. Zoptymalizować treści możemy samodzielnie, jednak lepszym sposobem wydaje się skorzystanie z pomocy i doświadczenia Seo Copywritera.
Kim jest Seo Copywriter?
Seo Copywriter – to osoba, która przygotowuje i redaguje treści na potrzeby ich publikacji w internecie. Dzięki znajomości pojęć z dziedziny optymalizacji stron internetowych i ich pozycjonowania jest w stanie tak zmodyfikować artykuł, aby mógł osiągać on wyższe pozycje w wyszukiwarce.
Seo Copywriting jest też umiejętnością pożądaną wsród doświadczonych copywriterów wyspecjalizowanych w konkretnych branżach. Dzięki temu, że teksty od razu zostaną przygotowane w zgodzie ze sztuką pozycjonowania – osobie prowadzącej SEO danej witryny będzie dużo łatwiej zaaprobować je na potrzeby pozycjonowania.
fot. pixabay.com CC0 – StartupStockPhotos
Optymalizacja tekstów na stronie – na co zwrócić uwagę?
Aby z treści dostarczanych przez tekściarzy, albo tych pisanych samodzielnie wyciągnąć jak najwięcej musimy zadbać o kilka elementów, które w całościowym ujęciu potrafią przynieść bardzo satysfakcjonujące efekty.
- Tytuł artykułu – zawierający słowo kluczowe lub jego odmiany. Jeden z najważniejszych elementów z punktu widzenia SEO.
- Właściwa treść – odpowiednio podzielona na akapity, zawierająca frazy kluczowe w podstawowej formie i jej odmianach. Tekst powinien być nasycony hasłami na których pozycjach nam należy, jednak nie należy przesadzać z ich powtórzeniami. W przypadku średniej długości treści na poziomie 300-600 słów często wystarczy 3-4 powtórzenia. Dobry efekt przyniesie również stosowanie synonimów i odmian. Sam tekst powinien być naturalny. Należy też unikać mutacji typu „Jeśli szukasz tanie strony internetowe” – takie próby nie przyniosą dobrych rezultatów, a w dłuższej perspektywie zaszkodzą. Nie będą też skuteczne z punktu widzenia odbiorcy dla którego są mocno nienaturalne i odpychające. Same słowa kluczowe powinny również zostać właściwie dobrane i dobrze jeśli są wyszukiwane w sieci.
- Śródtytuły – nie ma nic gorszego niż wielka ściana tekstu. Śródtytuł w logiczny sposób dzieli artykuł na akapity, dzięki czemu staje się czytelniejszy i bardziej przystępny. Śródtytuły mogą zawierać słowa kluczowe
Cały artykuł powinien zostać oparty o właściwą hierarchię. Seo Copywriter przygotuje tekst z podziałem na znaczniki H1-H6 które odegrają bardzo ważną rolę na etapie pozycjonowania strony i zadba o Description Tag, czyli opis widoczny w wyszukiwarce.
Kopiowanie treści z innych stron
Kopiowanie treści z innych stron, to najgorsza rzecz jaką możesz zrobić swojej stronie. Sama czynność, to oczywiście najzwyklejsza kradzież, a wyjątkiem jest sytuacja w której np. producenci udostępniają opisy produktów do użytkowania w swoich witrynach.
Jednak i w takim przypadku lepiej zadbać o unikalną treść. Dlaczego? Powielony opis występuje już na stronie producenta i na dziesiątkach, jeśli nie setkach innych stron i sklepów internetowych których właściciele zdecydowali się na ten sam ruch. Takie działanie nie przyniesie żadnych korzyści, a Twoja witryna zniknie gdzieś na dalekich podstronach wyszukiwarki nie generując ruchu.
Ile kosztuje przygotowanie tekstu pod SEO?
Przygotowanie dobrego, merytorycznego artykułu to jedno, a jego optymalizacja – drugie. Dobrze, jeśli artykuł jest pisany od początku z myślą o SEO, jednak w wielu branżach ciężko znaleźć tego typu specjalistów. Wyobraźmy sobie np. chemika piszącego profesjonalne artykuły dotyczące składu produktu. Rzetelna i wyczerpująca treść w ujęciu typowo naukowym – mało przystępnym dla potencjalnego klienta. Musi więc zostać zredagowana, a następnie zoptymalizowana pod SEO. To sprawia, że cena artykułu wzrasta. A ile kosztują takie teksty?
Na rynku jest wiele portali i grup np. na Facebooku, na których możemy znaleźć specjalistę, freelancera lub wyspecjalizowane agencje trudniące się w dostarczaniu treści na strony. W zależności od wiedzy i umiejętności ceny kształtują się na poziomie:
- Tekst tematyczny – od 30 zł do nawet 100 zł za tysiąc znaków.
- Tekst SEO zapleczowy – od 15 zł za tysiąc znaków.
- Precle – od 5zł za tysiąc znaków. Precel, to niskiej jakości tekst bez wyraźnej wartości nasycony słowami kluczowymi.
Sama optymalizacja dostarczanych treści pod SEO często wykonywana przez pozycjonera w ramach abonamentu za pozycjonowanie strony.
Jeśli potrzebujesz pomocy przy optymalizacji lub napisaniu tekstów na swoją witrynę – zapraszamy do skorzystania z naszych usług! W tym celu skontaktuj się z nami i porozmawiajmy na temat współpracy.
[kontakt]
zobacz również:
- Samodzielna optymalizacja strony www
- Skuteczne pozycjonowanie stron to jakie?
- Czy warto pozycjonować firmową stronę?
tagi: optymalizacja tekstów na stronę, optymalizacja stron internetowych, seo