Landing Page

Czym jest Landing Page?

Landing Page to tzw. strona lądowania na którą kierowany jest ruch pochodzący z różnych źródel. Źródłem ruchu mogą być wyszukiwarki (poprzez pozycjonowanie strony), reklamy Adwords, czy kampania na Facebooku. Może być nim jednak równie dobrze reklama w prasie, czy ulotka dostarczona do skrzynki pocztowej.

Landing Page, sam w sobie ma pełnić jedną rolę. Oddziałowuje na klienta w taki sposób, aby ten przed opuszczeniem strony wykonał konkretną, zamierzoną przez twórców akcję. Może to być np. zostawienie swojego numeru telefonu, wysłanie zapytania lub to najcenniejsze – złożenie zamówienia.

Typowy Landing Page nie posiada elementów, które mogą niepotrzebnie odciągnąć uwagę naszego potencjalnego klienta. Musi być prostą i schludną, a zarazem efektywną stroną, która załaduje się w przeglądarce w mgnieniu oka.

 

Jak działa Landing Page?

Strona lądowania jest wyposażona w przyciski i hasła nawołujące klienta do wykonania akcji. Zadzwoń, zapisz się na newsletter, kup teraz, dodaj do koszyka – poznajecie? To właśnie akcje na które bez wątpienia reaguje każdy z nas.

Landing Page cechuje się zwiększoną skutecznością konwersji, gdyż nie odciąga uwagi użytkownika od zamierzonego przez nas celu. Skoro ktoś np. szuka numeru do kominarza i z jakiegoś powodu znalazł się już na jego stronie – dajmy mu numer, a nie zachęcajmy do czytania bloga. Dając klientowi to, czego szuka jesteśmy w stanie wpłynąć na skuteczność sprzedaży nawet o kilkadziesiąt procent.

Właśnie z tego powodu w sieci często tworzy się dedykowane strony docelowe pod konkretne hasła kluczowe. Wpisujesz w wyszukiwarce „czerwone buty do biegania” i nie trafiasz na główną stronę e-sklepu, tylko konkretną podstonę poświęconą poszukiwanym butom.

Potrzebujesz własnej strony lądowania?