Facebook Instagram
Długi ogon - przykłady. Przykad pozycjonowania słów z długiego ogona. Na zdjęciu wąż.

Długi ogon – przykłady pozycjonowania long-tail

Pozycjonowanie na długi ogon, to jedna z technik pozycjonerów. Long-tail w wielu przypadkach nie generuje dużej ilości wejść (w porównaniu z głównymi frazami), jednak cechuje się znacznie wyższym współczynnikiem konwersji. Dokładne, doprecyzowane zapytanie w wyszukiwarce sprawia, że potencjalny klient otrzymuje mocno zawężone wyniki wyszukiwań bardzo dokładnie zbliżone do swoich oczekiwań.

W tym artykule przeczytasz:

 
Takie doprecyzowanie ma więc znaczący wpływ na jakość samego ruchu pochodzącego z wyszukiwarek. Wykonując pozycjonowanie na wiele tego typu fraz jesteśmy w stanie ściągnąć setki, jeśli nie tysiące użytkowników którzy każdego dnia poszukują w internecie towarów i usług, które być może posiadasz w swojej ofercie.
Pozycjonowanie na długi ogon ma też jeszcze jedną bardzo istotną zaletę. W krótkim czasie można uzyskać stosunkowo dobre efekty, dzięki mniejszej konkurencyjności samych fraz. Jednym słowem – tego typu hasła wpadają do tzw. TOP10 szybciej niż słowa ogólne. Łatwiej jest też je w topach utrzymać.
Długi ogon - przykłady. Przykad pozycjonowania słów z długiego ogona. Na zdjęciu wąż.

fot. pixabay.com CC0 – skeeze. Wąż jednoznacznie kojarzy się z długim ogonem

Czy to oznacza, że seo na long-tail jest tańsze w obsłudze? Niekoniecznie. Pozycjonowanie długiego ogona wymaga również znacznych nakładów pracy, a biorąc pod uwagę rozmach w ilości słów – często praca ta będzie większa niż w przypadku słowa ogólnego. Zdecydowanie dobrym rozwiązaniem będzie połączenie obydwu strategii, co w ujęciu długo terminowym przyniesie decydowanie najkorzystniejszy efekt pozycjonowania.

Przykłady pozycjonowania na długi ogon

Poniżej znajduje się kilka przykładów fraz kluczowych zoptymalizowanych na tzw. długi ogon. Im bardziej doprecyzujemy zapytanie odnośnie modelu, koloru – a więc konkretnej cechy usług lub towarów – tym większe prawdopodobieństwo wstrzelenia się w oczekiwania wynikające z zapytania klienta.

Fraza ogólna Długi ogon
Pozycjonowanie Pozycjonowanie na długi ogon cena
Projektowanie stron Projektowanie stron WordPress cennik
Adwords Prowadzenie reklamy Adwords cennik
Telewizory Telewizor LG 55” 4K 2018
Buty Nike Buty Nike męskie białe
Naprawa laptopów Naprawa uszkodzonej matrycy w laptopie Lublin

Rys. Tabelka przedstawia przykłady pozycjonowania na długi ogon.
Jak widać na załączonych przykładach – pozycjonowanie długiego ogona wydaje się logiczną i w pełni naturalną czynnością polegającą na doprecyzowaniu zapytania użytkownika. Kluczem do sukcesu będzie wyszukanie takich fraz long-tail, które są w stanie wygenerować pokaźny ruch na stronie internetowej.
Sam projekt strony internetowej dobrze, jeśli przygotowany jest w formie Landing Page, powiązanego z danym słowem i jest dobrze pod nie zoptymalizowany. Dzięki takiemu zabiegowi jesteśmy w stanie z dużym prawdopodobieństwem sukcesu wpłynąć na decyzję zakupowe klienta. Dobrze przygotowany LP w zestawieniu ze świetnym opisem produktu może nam już tylko zepsuć mało konkurencyjna cena. To jednak temat na osobny artykuł.

Pozycjonowanie sklepu internetowego na długi ogon

Pozycjonowanie na długi ogon najbardziej opłaca się pozycjonując sklepy internetowe. Klienci, którzy podjęli już decyzje zakupowe – z dużym prawdopodobieństwem będą wyszukiwać za pomocą fraz budowanych w oparciu o długi ogon. Szukając już konkretnego produktu interesuje ich najczęściej cena i wartość dodana. Pozycjonowanie sklepu z wykorzystaniem tej strategii pomoże Ci więc ściągnąć z wyszukiwarki dodatkowy ruch,  który będzie się cechował statystycznie wysoką skutecznością (konwersją).
Zadbaj więc o to, aby produkty w Twoim sklepie internetowym widoczne były na frazy takie jak np. „czarne skórzane botki na obcasie Filippo”, a nie tylko „botki Filippo”. Pomijając aspekt konkurencyjności frazy – użytkownik, który wchodząc na sklep trafi od razu na to czego szuka dużo chętniej zostanie Twoim klientem. Przekopując się przez setki innych produktów, gdy np. trafi na stronę kategorii – prędzej wróci do wyszukiwarki niż poświęci kolejne minuty na poszukiwanie produktu, który chce nabyć.
Wynika to niejako z faktu iż Twoja konkurencja zapewne stosuje taką technikę, a kupujący już z przyzwyczajenia wie, że Google pomoże mu znaleźć dokładnie ten produkt, którego szuka. Jeśli więc nie zadbasz dobrze o widoczność produktów na frazy z długiego ogona – możesz tracić całkiem sporo konwersji.

Potrzebujesz pomocy przy pozycjonowaniu strony www lub sklepu internetowego na długi ogon? Zapraszam do kontaktu.

[kontakt]

zobacz również:

tagi: Długi ogon przykłady, pozycjonowanie long tail jak wykonać, pozycjonowanie stron internetowych