Zastanówmy się, czy warto pozycjonować firmową stronę internetową? Na początku wyjaśnijmy jednak pokrótce, czym właściwie jest pozycjonowanie… Otóż w dużym uproszczeniu można przyjąć, że pozycjonowanie stron internetowych, to wszystkie działania podjęte w celu podniesienia wyświetlanej pozycji danej strony w wyszukiwarce internetowej.
Pozycjonowanie, to wyścig w którym jesteś pierwszy, albo ostatni.Wyszukiwarki, to złote bramy internetu. Miejsce, z którego użytkownicy sieci rozpoczynają swoje krótsze, bądź dłuższe wojaże po wirtualnym świecie. Internet, to również ogromny potencjał biznesowy – miejsce, gdzie w zasadzie na każdym kroku każdy z nas może sprzedać swoją usługę lub produkt. To właśnie o ten potencjał „biją się” setki tysięcy firm na całym świecie.
Korzystający z wyszukiwarki internetowej użytkownik sieci – zadaje pytanie, aby po chwili otrzymać listę najbardziej trafnych odpowiedzi. Najbardziej trafnych… No właśnie, dziś niestety jest to pojęcie bardzo na wyrost. Wyniki wyszukiwania są bowiem w wielu przypadkach sztuczny sposób ustawiane. Wysoka pozycja strony w wyszukiwarce, daje bowiem prawdopodobieństwo większej ilości odwiedzin strony.
Co za tym idzie, większą szansę na sprzedaż towarów bądź usług oferowanych za pośrednictwem witryny. To właśnie sprawia, że właściciele stron internetowych walczą między sobą o uzyskanie, a następnie utrzymanie jak najwyższych pozycji swoich stron www. Są frazy (słowa kluczowe), które generują setki tysięcy odwiedzin każdego miesiąca, a to może przełożyć się na obroty firmy sięgające dziesiątek milionów złotych.
Wysokie pozycje strony, nie zawsze przekładają się na ruch w witrynie
To prawda, wysoka pozycja nie zawsze przełoży się na ruch na stronie. Dzieje się tak z kilku powodów. Głównym jest tu oczywiście liczba zapytań wpisywanych przez użytkowników sieci w wyszukiwarkach. Jeżeli sprzedajemy bardzo niszowy towar, którego miesięcznie szuka jedynie 30 osób, to nawet zajmując pierwsze miejsce w wyszukiwarce – na to hasło nie odwiedzi nas większa ilość osób. Oczywiście nigdy nie jest tak, że wyszukiwarka pokaże naszą stronę jedynie na to konkretne słowo kluczowe – do puli haseł dojdą synonimy i inne słowa w jakimś stopniu powiązane z treścią naszej oferty.
Generalnie jednak, liczba takich wejść w dalszym ciągu będzie mocno ograniczona. Warto dodać, że tak niszowe frazy o ile sama strona internetowa stoi na przyzwoitym poziomie – cechują się dosyć wysoką konwersją, a więc w dużym stopniu przekładają się na sprzedaż.
Pierwsza pozycja nie gwarantuje wejść na stronę
Należy również pamiętać o fakcie, że pierwsza pozycja nigdy nie zgarnia dla siebie 100% generowanego ruchu. Pamiętajmy o płatnych wynikach wyszukiwania (Adwords) i kolejnych pozycjach. Duże znaczenie ma opis naszej strony widoczny w wynikach pod jej tytułem. To właśnie te kilka zdań w dużym, jeśli nie w największym stopniu wpływa na atrakcyjność naszej oferty względem innych stron.
To w tym miejscu musimy zainteresować użytkownika naszą stroną i sprawić, aby kliknął akurat nasz odnośnik. Jest to jeden z głównych powodów, dzięki któremu strony usytuowane na pozycjach 3,4,5 i dalej w dalszym ciągu są atrakcyjne dla osób poszukujących danej informacji, towaru lub usługi. Często więc dużo lepszym rozwiązaniem niż walka o pierwszą pozycję – będzie zlecenie optymalizacji pewnych elementów mających realny wpływ na klikalność. Może bowiem dojść do sytuacji w której zajmując pierwszą pozycję i tak klienci będą wybierać naszą konkurencję.
Pozycjonowanie lokalnych fraz, jest bardziej skuteczne
Zdecydowanie najlepsze efekty daje pozycjonowanie lokalnych fraz, takich jak pozycjonowanie Lublin, czy strony internetowe Lublin. Stosunkowo niewielka konkurencyjność w zestawieniu z zapytaniami ogólnopolskimi sprawiają, że takie pozycjonowanie staje się o wiele szybsze i tańsze.
Hasło lokalne, cechują się również wyższym współczynnikiem konwersji. W końcu mieszkaniec naszego miasta nie będzie szukał naszych usług na drugim końcu kraju. Skoro nasza firma ma siedzibę w Lublinie, to użytkownicy z tego miasta powinni być dla nas priorytetowi, chyba że oferujemy usługi o zasięgu globalnym.
Czy warto pozycjonować firmową stronę?
Pamiętajmy, że zawsze lepiej być na pierwszej stronie wyników niż poza nią. Odpowiedni dobór słów kluczowych poprzedzony dokładną analizą biznesu i stron konkurencji, pozycjonowanie long-tail (wiele bardzo szczegółowych fraz) i optymalizacja witryny, mogą sprawić że nasz biznes znajdzie się z miesiąca na miesiąc na zupełnie innym poziomie rentowności. Zatem, czy warto pozycjonować firmową stronę? Zdecydowanie tak.
[kontakt]
zobacz również:
- Samodzielna optymalizacja strony www
- Dlaczego podnoszenie pozycji strony w wyszukiwarce jest ważne?
Tematy: Czy warto pozycjonować firmową stronę? Pozycjonowanie firmowych stron, Pozycjonowanie stron dla lokalnych firm.